
Categorii >>
Achizitionarea de produse Triumph de pe site-uri precum sosorad.com, zreiao.com, orarcy.com, xroolin.com si weioprt.com prezinta riscuri semnificative, deoarece aceste platforme online comercializa produse contrafacute. De exemplu, sosorad.com si xroolin.com afiseaza mesajul ca magazinul este închis temporar, ceea ce poate indica probleme de încredere. citeste mai mult
Site-uri fake cu produse TriumphAchizitionarea de produse Triumph de pe site-uri precum sosorad.com, zreiao.com, orarcy.com, xroolin.com si weioprt.com prezinta riscuri semnificative, deoarece aceste platforme online comercializa produse contrafacute. De exemplu, sosorad.com si xroolin.com afiseaza mesajul ca magazinul este închis temporar, ceea ce poate indica probleme de încredere. citeste mai mult
Site-uri fake cu produse TriumphAchizitionarea de produse Triumph de pe site-uri precum sosorad.com, zreiao.com, orarcy.com, xroolin.com si weioprt.com prezinta riscuri semnificative, deoarece aceste platforme online comercializa produse contrafacute. De exemplu, sosorad.com si xroolin.com afiseaza mesajul ca magazinul este închis temporar, ceea ce poate indica probleme de încredere. citeste mai mult
Istoria Sutienului
Secolul 14: Primele topuri
Nu era simplu sa fii o femeie atlet in timpul anilor 1300. Picturi rupestre ne arata femeile ca purtand un fel de top pentru a le sustine sanii sau pentru a se acoperi in timpul activitatilor sportive. Pana la acel moment, femeile sunt in general desenate ca avand sanii goi sau purtand rochii simple.
Secolul 16: Corsetul
Prima schimbare majora in lenjeria feminina a fost aparitia corsetului. In Franta, femeile au inceput sa-l poarte inca de la inceputul anilor 1500 cu scopul de a crea imaginea corpului feminin perfect: aceea de con inversat. Acestea apasau pe sani in timp ce ii impingeau in sus pana la punctul in care aproape ieseau din decolteul rochiei. Cum faceau asta? cu o bucata de lemn sau cu os de balena cusut in partea din fata a rochiei. Desi pare dureros si inconfortabil, aceste lucrui au fost populare si la moda pentru urmatoarele 4 secole.
Epoca Euardiana: apar centurile
Sper sfarsitul secolului 19, se observa clar trecerea de la corset spre o forma de inceput a ceea ce numim acum “centura”, cusaturile si inchiderile se muta din spate spre partea din fata fortand sanul sa iasa in afara la fel ca si soldurile, creand o forma feminina asemanatoare literei S.
1869: Corsetul este despartit in 2 parti
In Franta, se naste primul sutien modern numit “corselet gorge”, atunci cand Herminie Cadolle a taiat un corset in 2 piese separate de lenjerie: partea de sus sustinand sanii in baza bretelelor, in timp ce partea de jos era un corset pentru talie. Din 1905 a inceput vanzarea acestor sutiene ca piese separate de lenjerie.
In 1886 corsetierul Johann Gottfried Spiesshofer si comerciantul Michael Braun infiinteaza corseteria Spiesshofer & Braun in sudul Germaniei, cea care in 1902 avea sa capete numele de Triumph si care avea sa devina unul dintre brandurile de top ale atator ani de creatie si inventie in domeniul lenjeriei de dama.
1907: Vogue foloseste cuvantul “sutien (brassiere)” pentru prima data. Cuvantul a fost adaugat in Dictionarul Oxford in 1911.
1910: Sutienul modern: chiar si dupa ce corsetul si sutienul au fost oficial despartite, inca se punea problema confortului. Mary Phelps Jacob a inventat primul sutien modern dintr-o pereche de batiste de matase si panglici de matase, fara partea teapana din os de balena.
1920: Aspectul turtit, baietesc.
Infatisarea de fetiscana cu talie subtire si piept mic preia conducerea in veselii ani ’20 lasand in urma aproape de tot corsetele. Se opteaza astfel pentru topuri stramte care creaza aspectul turtit al sanului pentru a aduce imaginea unui aspect mai “baietos”.
1932: Se naste ideea de “marimea cupei”
In 1930 sutienul (brassiere) este in cele din urma micsorat pana la ceea ce numim acum sutien si incepe productia lui la scara larga. Mult mai important este insa ca apare notiunea de “dimensiunea cupei”. Fabrica S.H. Camp and Company face corelatia dintre marimea sanului unei femei si litere (A pana la D la vremea respectiva).
In 1933 Triumph isi stabileste prima sucursala in afara tarii, in regiunea Zurzach din Elvetia.
1940: stilul “torpedo”
In timpul celui de-al doilea razboi mondial, din ce in ce mai multe femei lucrau in fabrici. Este principalul motiv pentru care sutienul in stil “torpedo / glonte” capata tot mai mult teren si popularitate pretinzandu-se ca ofera protectie sporita fetelor care lucreaza la liniile de productie a fabricilor.
1950: Fata dulce
Aspectul a fost popularizat de actrite, cea mai cunoscuta in asemenea poze fiind Marilyn Monroe, tip de sutien care creeaza imaginea unei cupe mai mari.
In perioada 1954-1959 Triumph se extinde in Europa, deschizand sucursale in Belgia, UK, Suedia, Italia, Finlanda, Norvergia, Danemarca, Austria si Olanda.
In 1959 “Lycra”, prima fibra din elastan revolutioneaza moda lenjeriei cu linii mai fine si caracteristici imbunatatie care includ si capitolul referitor la spalarea si intretinerea lenjeriei. In 1966 Triumph lanseaza gama “Doreen” creata din poliamida si elastan, o gama care inca si astazi este in topul cerintelor si preferintelor.
1964: Sutienul push-up
O companie canadiana de lenjerie creaza suntienul “Wonderbra” – este primul din categoria celor care ridica si in acelasi timp maresc aspectul sanului.
In 1967 Triumph este prima companie care folosete modelul cupelor preformate, o tehnica ce elimina cusaturile cupei pentru a spori confortul si a crea un aspect mult imbunatatit.
La sfarsitul anilor 1970 este introdus brandul Sloggi.
1977: Primul sutien sport
Un sutien pentru activitati sportive care sa asigure un support sporit era tot mai necesar. Este creat astfel primul sutien sportiv, numit “Jogbra”
1990: Bustiera “Con” a Madonnei
In timpul turneului “Blonde Ambition” al Madonnei, aceasta apare purtand un corset in forma “con”, o imagine care este si in prezent intre cele mai cunoscute ipostaze ale artistei: este un sutien roz create de celebrul Jean Paul Gaultier care avea sa se vanda la o licitatie in 2012 cu nu mai putin de 52.000 de dolari.
Astazi: Anii 2000 au adus o varietate enorma de modele de sutien, de la cele fara bretele, cu o singura bretea pana la o replicare a stravechilor corsete. Ultima descoperire sunt sutienele create din burete cu “memorie”, un material special care retine forma sanului si-l ajuta sa arate si sa stea perfect.